Treffsikker etablering av nye butikker

Location Analytics er blitt et viktig verktøy når Coop skal etablere nye butikker. Beslutningene tas på grunnlag av fakta – ikke magefølelsen.


Location Analytics er blitt et viktig verktøy når Coop skal etablere nye butikker. Beslutningene tas på grunnlag av fakta – ikke magefølelsen.

Coop hadde behov for å få bedre innsikt basert på data og analyser. Løsningen ble derfor Location Analytics fra Geodata. Location Analytics gjør kart, data og applikasjoner lette å finne, dele og bruke. All informasjon kan enkelt gjøres tilgjengelig på web og mobile enheter. Det gjør det enkelt å samarbeide på tvers av fagområder uavhengig av hvor du befinner deg.

En av de største fordelene med det nye verktøyet er at du kan gjennomføre en analyse på stedet, på mobile enheter som iPad, laptop eller lignende. Slik får du raskt svar på variabler som beregning av omsetning, kundegrunnlag og adkomstmuligheter, som gir et bilde av konkurransesituasjonen. Brukergrupper som salg, marked og ledelse får tilgang på et felles og oppdatert situasjonsbilde, og kan dermed ta målrettede og faktabaserte beslutninger. I tillegg er Location Analytics utviklet slik at «hvem som helst» kan gjennomføre analysen og verktøyet er lett å forstå.

Ønsker du mer informasjon, pris, demo eller bare en uforpliktende kaffeprat? Ta kontakt!



Geirulv Storaker

Geirulv Storaker
Kundeansvarlig og produktsjef

For teknisk support, gå til våre supportsider.